경제, 경영에 관심이 있는 분들이라면 HBR(Harvard Business Review)를 알고 있을 것이다.
오늘은 HBR의 Case Study 중 재미있는 사례를 소개해본다.
1. HBR Case Study는...
HBR Case Study는 기업이 어떤 전략을 채택해야 하는지에 대해 논의하고, 새로운 기술을 개발하는 기업이 시장에서 경쟁하기 위해 어떤 전략을 채택해야 하는지에 대한 인사이트를 제공하고 있다.
2. The Battle for Next-Gen Networks 요약
HBR Case Study "The Battle for Next-Gen Networks"는 새로운 전자 통신 기술을 개발하는 데 대한 경쟁에서 두 기업, Horizon과 Gemini의 상황을 다루고 있다.
Horizon은 기존의 고객과 긴밀하게 협력하여 새로운 기술을 개발하고 있다. 기존의 고객들은 Horizon의 제품을 이미 사용하고 있으며, 새로운 기술에 대한 수요도 있다. 이를 위해 Horizon은 엔지니어를 고용하여 새로운 기술 개발을 진행하고 있다. Horizon은 기존의 고객을 잃지 않으며 새로운 시장을 개척하려고 노력하고 있다.
반면, Gemini은 새로운 기술을 더 낮은 가격으로 제공하여 더 많은 고객을 확보하려고 한다. Gemini은 경쟁사보다 더 적은 비용으로 제품을 제공하며, 이를 통해 시장에서 경쟁 우위를 차지하고자 한다. Gemini은 고객들의 수요를 파악하고, 가격 대비 품질이 좋은 제품을 제공하여 기존 시장을 대항하고 있다.
이러한 상황에서 두 기업은 각각의 전략을 채택하고 있다. Horizon은 기존 고객과 긴밀한 협력을 통해 새로운 시장을 개척하고 있지만, 높은 개발 비용 때문에 경제적인 리스크가 크다. Gemini은 낮은 가격과 높은 품질로 고객의 수요를 만족시키고 있지만, 이에 따른 수익 문제와 경쟁 사이에서 상황이 불확실하다.
[Summary in English]
The HBR Case Study "The Battle for Next Gen Networks" explores the situation of two companies, Horizon and Gemini, in their competition to develop new electronic communication technologies.
Horizon is working closely with its existing customers to develop new technologies. They have already established a customer base, and there is demand for new technologies from their existing customers. To do this, Horizon has hired engineers to develop new technologies. Horizon is trying to break into new markets without losing its existing customers.
On the other hand, Gemini is looking to secure more customers by offering new technologies at a lower price. They offer products at a lower cost than their competitors, hoping to gain a competitive edge in the market. Gemini is catering to customer demand by offering a high-quality product at a lower price and is competing with existing market players.
In this situation, both companies are adopting different strategies. Horizon is developing new markets by working closely with its existing customers, but the high cost of development poses significant economic risks. Gemini is satisfying customer demand by offering a high-quality product at a lower price, but it has to deal with revenue problems and the uncertainty of competition.
This case study explores the different strategies that companies can adopt to compete in the market for developing new technologies. It provides insights into the strategies that companies should adopt to be successful in developing new technologies and competing in the market.